Medijski dan 2014

Medijski dan je dogodek študentov Medijskih komunikacij s FERI v Mariboru. Letos se je dvodnevni dogodek odvil že peto leto zapored. Prvi dan je potekal v Kinu Udarnik, pod imenom Students Cuts kot mednarodni študentski filmski festival, drugi dan pa na FERI v obliki Izobraževalnega vrtiljaka.

Obiskovalci so si prvi dan lahko ogledali kratke filme različnih zvrsti. Študentje so se v Udarniku predstavili s kratkimi filmi z letošnjega mednarodnega natečaja Student Cuts. Dela iz 22 držav so odsevala nekompromisno domiselnost mladih, ki vsako leto znova presežejo standard in so pogosto narejena povsem brez finančnih sredstev. S svojimi filmi mladi avtorji vstopajo v lokalno okolje in imajo priložnost, da opozorijo nase. Na večerni slovesnosti so bile podeljene nagrade najboljšim filmom po mnenju žirije, ki so jo sestavljali Miha Hočevar, Maja Weiss, Irena Bedrač, svoje mnenje pa je prispevalo tudi občinstvo. Film »Busker« avtorja Mitje Mlakarja je, tako po mnenju žirije kot občinstva, prejel nagrade za Najboljši igrani film in Najboljši film medijskih komunikacij. Kot najboljši oglas je bil nagrajen »David«, avtorjev Ajde Račečič in Janžeta Račečiča. Ajda Račečič je bila, skupaj z Markom Samcem, soavtorica najboljšega dokumentarnega filma »Sofia 13«. Nagrado za najboljši animirani film je prejela poljska ustvarjalka Anita Kwiatowska-Naqvi, nagrada za najboljši eksperimentalni film pa je šla v roke Yvesu Itzeku v Nemčijo za film »Obscur«. Občinstvo je za najboljši film izbralo film »Lights on« avtorice Kristine Keber.

001

Ob ogledu filmov so gledalci prisluhnili tudi nekaterim avtorjem le-teh. Jure Veber, Branimir Belović in Mitja Mlakar so občinstvu zaupali nekaj anekdot in dogodivščin s snemanja. Popoldne so strokovnjaki medijskih področij, David Sipoš, Matej Marinko in Marina Gumzi, predavali o svojih projektih, organizaciji, kreativnosti in z obiskovalci delili svoje izkušnje.

Po pestrem prvem dnevu je sledil izobraževalni dan. Obiskovalci so lahko svoje znanje nadgradili na predavanjih in delavnicah, ki so potekale do večera. Dan se je začel z okroglo mizo in debato o kariernih izzivih. Gostje so bili uspešni nekdanji študentje Medijskih komunikacij, ki so na svojih področjih že uveljavljeni – Tanja Rosandič, Ajda Gregorčič, Andrija Šulič in Nuša Baranja, pogovor pa je vodil Matej Korošecle. Povedal je, da izkušnje, padci in nato vzponi v življenju dajo najboljše nasvete: »Delo – naučiš se razmišljati, povezovati stvari med seboj, improvizirati – to je edino kar šteje!«, »Ena ideja nikoli ni dovolj, razvijajte svoje talente!«, »Za delo ti ne sme biti škoda časa, to je način življenja. Rad moraš imeti to, kar delaš, saj drugače ne boš dosegel ničesar.«, »Vedi, da si nadomestljiv, hitro lahko tvoje mesto zasede kdo drug, ki bo ponujeno priložnost takoj sprejel.«… ipd., so bili kratki nauki, ki so jih v pogovoru zaupali ˝bivši medijci˝.

Kogar zanima produkcija videa za trg, ni smel zamuditi predavanja Mihe Dulmina, ki je na podlagi svojih izkušenj odgovarjal na vprašanja in povedal nekaj tudi o svojih začetkih dela v video produkciji. Tijana Vukić je svojo delavnico začela z vprašanjem: Kaj je to kreativnost? S svojo dinamično in atraktivno delavnico je uspela pritegniti pozornost študentov, ki so z veseljem sodelovali.

008

Z delavnic pa na predavanja. Ajda Gregorčič je prisotnim izdala skrivnosti (pre)oblikovanja identitete podjetja. Pojasnila je, kako kompleksen proces je to, kako se ga sploh lotiti in v čem je njegov smisel. Naslednji na odru je bil Matjaž Požun, ki je predstavil zgodbo iz ozadja EuroBasketa2013. Prikazal in pojasnil je nastanek celostne grafične podobe in pot k njeni prepoznavnosti. S svojimi komentarji in zabavnimi fotografijami je predavanje naredil zelo dinamično. Vsakdo, ki vsaj malo pozna medije in medijske vode, pa je že slišal za Golden Drum oziroma Zlati Boben – enega večjih Evropskih oglaševalskih festivalov, ki se enkrat letno zgodi v Portorožu. Kako je organiziran, kdo sodeluje, kako potekajo priprave na enega najbolj prepoznavnih oglaševalskih in medijskih festivalov v tem delu Evrope, je na svojem predavanju delila z nami Barbara Krajnc, izvršna direktorica festivala Golden Drum.

Doživeti je bilo mogoče zanimiva in produktivna dneva. Cilji organizatorjev so bili doseženi in odziv obiskovalcev je bil odličen. Tudi ideje za naslednje leto že zbirajo. Dogodek so omogočili sponzorji Moja tiskarna, Etika, Vitafit, Simobil z Orto, Academia, Udarnik in ostali, ki so prispevali tudi nagrade.

[fbalbum url=”https://www.facebook.com/media/set/?set=a.474639396007056.1073741833.374471722690491&type=3″ slider=”1″]

Lektorirala: Katarina Kikec

Fotografija: Lucija Skutnik

 

O avtorju / Špela Goričnik

Oseba, ki obožuje naravo, glasbo in film. Moto, ki me opisuje: "Življenje je slikarsko platno, obarvaj ga z vsemi barvami, ki jih lahko."

Špela Goričnik

Oseba, ki obožuje naravo, glasbo in film. Moto, ki me opisuje: "Življenje je slikarsko platno, obarvaj ga z vsemi barvami, ki jih lahko."

%d bloggers like this: