Reboot Develop 2015

Od četrtka, 23. 4. in do sobote 25. 4. je bilo v Orašacu na Hrvaškem, majhni vasici kakšne pol ure vožnje od Dubrovnika, moč srečati razvijalce video iger iz vseh kotičkov sveta. Odvil se je drugi zaporedni Reboot Develop, poslovna konferenca na temo industrije iger za regijo jugovzhodne Evrope. Bil sem tam – nekaj malega zaradi firbca, predvsem pa vsled osebnega interesa, magistrske naloge in povezovanja z ljudmi, ki nas že, ali pa nas še bo družila skupna oznaka: »Game developerji«. Domov sem se vrnil zadovoljen, v prepričanju, da pojdem tudi naslednje leto, ko bo dogodek v Splitu. In v 2017, ko bo, tako pravijo, morda v Ljubljani.

Leta 2012 sem bil na Gamescomu v Kölnu, ki je že precej dobro uveljavljen in ga v treh avgustovskih dneh obišče približno 300.000 obiskovalcev. To je dogodek, usmerjen predvsem na končne uporabnike iger. Gamescom in Reboot Develop se sicer ne moreta primerjati, ker nista niti v isti kategoriji, kljub temu pa ju lahko zlorabim za razlago razlik med dogodki za splošne mase in tistimi za ljudi, neposredno vključene v produkcijo iger. Enostavno povedano:

Gamescom: Večina obiskovalcev pride, da preizkusi nove, še nedokončane izdelke. Organizatorji priredijo tekmovanja v moštvenih igrah s precej zajetnimi denarnimi nagradami in vrste se najave novih naslovov, pompozni nastopi raznih oblik ter včasih celo kakšen koncert. Studii in založniki skrbijo za prepoznavnost svojih naslovov z obilico marketinške robe, ki je večinoma precej kvalitetne sorte. Večinoma imajo postransko poslovno sekcijo. Pa gužva je prav obupna. Na preizkušanje določenih naslovov je treba čakati v vrsti, pri slavnejših neredko vsaj tri ure. Nekateri sorodni dogodki: Tokyo Game Show, Paris Games Week, QuakeCon, Eurogamer Expo.

Reboot Develop: Obiskovalcev okoli 400. Dnevi so zapolnjeni s predavanji strokovnjakov iz industrije, med odmori nastopi intenzivno mreženje ter preizkušanje in umirjen pogovor z razvijalcem kakšnega indie naslova. Možnost pogovora s potencialnimi investitorji. Resna šansa za pogovor s Patriceom Desiletsom, Ramijem Ismailom, Petrom Molyneuxom ali kakšno drugo zanimivo osebnostjo, ki si je uspela zgraditi prepoznavnost. Ob večerih pa so na tapeti divje uradne in neuradne zabave, kjer obstaja možnost zlorabe alkohola v družbi taistih osebkov. Nekateri sorodni dogodki: E3, Nordic Game, GDC.

Skratka, naporna reč, še posebej v primeru slednjega. In precej zabavna, le navaditi se je treba, kajti šok utegne biti za nekoga, ki so mu takšni dogodki nepoznani, precejšen. Treba je pozabiti na običajne prepreke, ki se, iluzorno, pojavljajo v resničnem življenju in preprosto pristopati do ljudi, kajti tam so vsi ekskluzivno zato, da bi se pogovarjali o rečeh, ki jih počnejo za preživetje. Dobiti gre mnogo neposrednih poslovnih stikov in razvojnih nasvetov. Kmalu je v denarnici več vizitk kot denarja, ljudje izmenjujejo LinkedIn kontakte kot na tržnici, včasih se sklene kakšen posel in obstaja možnost dogovora za razgovor za službo.

Predavanja so specifična in aktualna. Razen nekatera, nekatera so generično bedna. Ampak takšnih je manj. Precej govora je bilo o dizajnu in pristopih do načrtovanja iger, odnosih z javnostmi, marketingu, pridobivanju investitorjev za start-upe in novih, dostopnejših tehnologijah – predvsem o game enginih Unity 5 in Unreal 4. Zvrstilo se je par okroglih miz o aktualnih temah. Predavatelji so – večinoma – posredovali uporabna znanja in izkušnje in z vsakim se je bilo moč pogovoriti. Govor Petra Molyneuxa je celo dostopen na spletu:

https://www.youtube.com/watch?v=VTJi5k-YbPk

Prišleki so bili predvsem s Hrvaške, precej je bilo Srbov, našel se je kakšen Avstrijec, Nemec, Francoz, Britanec, celo Američan in Kanadčan. Pa Slovencev nas je bilo okoli 10. Bo v prihodnje bolje, smo rekli in pohitrili dogovarjanja glede uradne ustanovitve društva, namenjenega razvoju in promociji iger v Sloveniji, ki se vztrajno, že nekaj mesecev, redi pod budnim očesom Črtomirja Drofenika in Žige Pavloviča.

Dejstvo je, da je Slovenija v oziru industrije iger v precej slabem položaju. Za zdaj nimamo nobenih uradnih društev, ki bi skrbela za izboljšanje možnosti poslovanja v našem prostoru, prizadevanja za večjo prepoznavnost in razumevanje medija. Hrvaška nas je prehitela in rezultati se že kažejo, kajti industrija južno od meje je v porastu. Letos so nas izzvali in dali pobudo za izboljšanje situacije in večje povezovanje. Tudi Games Austria izraža neposredno podporo. Obstaja velika verjetnost, da se bo stanje v prihodnje izboljšalo.

 

O avtorju / Špela Goričnik

Oseba, ki obožuje naravo, glasbo in film. Moto, ki me opisuje: "Življenje je slikarsko platno, obarvaj ga z vsemi barvami, ki jih lahko."

Špela Goričnik

Oseba, ki obožuje naravo, glasbo in film. Moto, ki me opisuje: "Življenje je slikarsko platno, obarvaj ga z vsemi barvami, ki jih lahko."

%d bloggers like this: