»Ko ti nekdo reče, da si nor, si verjetno najboljši«

S tem stavkom bi najlažje opisali Borisa Ljubičića, hrvaškega oblikovalca, ki je naši južni sosedi predstavil kockasto identiteto. Je eden najbolj znanih hrvaških oblikovalcev, ki je za študente FERI pripravil predstavitev svojega delo in pomembnosti dizajna.

Inštitut za medijske komunikacije je v torek, 13. 3. 2018, skupaj s Kariernim centrom UM pripravil predavanje Design, ki ga potrebujemo, predavatelja Borisa Ljubičića, ki je eden najuglednejših grafičnih oblikovalcev v našem delu Evrope. Predavalnica je pokala po šivih, saj so se predavanja udeležili vsi trije letniki medijskih komunikacij, veliko profesorjev in tudi zunanjih obiskovalcev. Z uvodnim nagovorom je prof. dr. Suzana Žilič Fišer zbrane pripravila na to, da bo predavanje polno anekdot in vizualnih podob, a smo bili kljub temu presenečeni nad delom g. Ljubičića.

Po Ljubičićevem mnenju je bistvo grafičnega oblikovanja zgodba, ki se skriva za izdelkom. Vsak njegov logotip, plakat in druge grafične podobe v sebi skrivajo vizijo podjetja, zgodbo mesta, cilj projekta ali namen dogodka, za katerega so bile ustvarjene, večinoma pa gledalec niti ne potrebuje razlage, da bi to bistvo prepoznal. Vseeno nam je g. Ljubičić na predavanju razkril vse anekdote in zgodbe, ki so se skrivale za njegovimi izdelki.

 Sam gleda na grafično oblikovanje kot »koncept, ki rešuje težavo in ni le nekaj, kar je prijetno očesu.« Zato so njegovi izdelki velikokrat tudi provokativni ali pa v sebi skrivajo nekaj, kar daje podobi hudomušni pridih. Zbrani so lahko opazovali veliko takih grafičnih podob, ki so iz klopi izvabile tudi iskren smeh. Nasmejali pa so se tudi Ljubičićevim anekdotam, ki so se mu pripetile v dolgih letih ustvarjanja.

Priznal je, da v dolgih letih oblikovanja ni šlo brez napak. Študentom je svetoval naj se ne bojijo, saj so po njegovem mnenju prav napake najbolj kreativne. Sploh kadar se lotimo področja ki ga ne poznamo. »Najboljše je, ko delate nekaj, česar ne poznate. Takrat lahko ustvarite kaj, kar drugače ne bi.« Pa čeprav se bo nekomu to zdelo noro, on poudarja: »Ko ti nekdo reče, da si nor, si verjetno najboljši.«

Predavanje Borisa Ljubičića je dalo študentom dober vpogled v to, kaj pomeni biti dober grafični oblikovalec. Pomembne niso le tehnične veščine in smisel za lepo, temveč tudi zgodba, ki se skriva za izdelkom. Stvari se morajo lotevati pogumno in iz različnih perspektiv, kajti le izdelki, ki izstopajo, bodo na koncu uspešni.

 

Članek: Urška Kur

O avtorju / Nastja Bučak

Ukvarjam se s fotografijo in snemanjem, poleg tega pa sta moja hobija še grafično oblikovanje in branje. Rada tudi potujem in spoznavam nove ljudi. Periferiji sem se pridružila, ker revija zame predstavlja odlično priložnost, da svoje znanje izpopolnim in ga nadgradim z raznolikimi izkušnjami.

Nastja Bučak

Ukvarjam se s fotografijo in snemanjem, poleg tega pa sta moja hobija še grafično oblikovanje in branje. Rada tudi potujem in spoznavam nove ljudi. Periferiji sem se pridružila, ker revija zame predstavlja odlično priložnost, da svoje znanje izpopolnim in ga nadgradim z raznolikimi izkušnjami.

%d bloggers like this: